Fent balanç del CDigital 2010
Han passat uns dies i hem aconseguit anar assimilant el que han anat arrossegant aquestes jornades que han suposat un gran esforç i satisfacció. Sumant els assistents als actes de la Setmana Tecnològica i les Terceres Jornades de la Catosfera ens adonem compte que aquest CDigital 2010 ha aconseguit portar fins als diversos punts de Granollers en que tot tenia lloc més de mil persones, el que suposa tot un èxit de participació presencial.
Si el seguimient físic aconseguit ha estat un èxit, no ho ha estat menys el que es feia via Internet, aconseguit gràcies a la nostra presència en les xarxes socials i la difució per vídeo streaming en directe, especialment durant la Catosfera. Tal i com expliquem al bloc de Cink, ens trobem dades com aquestes:
- Segons Twirus, l’hashtag #cdigital2010 va ser el més utilitzat en castellà el dissabte i el cinquè més popular en francès (al no tenir el català com a idioma reconegut, la majoria dels tuits en català van ser reconeguts per l’eina com si haguessin estat escrits en francès).
- Segons l’eina de monitorització de tweets de D-noise, més de 1.500 missatges (no mesura més enllà) de 306 usuaris van ser taggejats amb #cdigital2010, als quals caldria sumar altres com els que es poden treure de la cerca Catosfera. Un volum ampli que va multiplicar la conversa dels més de 300 assistents físics a la trobada.
- Però ningú va voler quedar-se fora de l’esdeveniment. Gràcies al senyal de vídeo en streaming que ens va portar Agora News, el CDigital 2010 es va poder veure des de qualsevol lloc. D’aquesta manera, 1.549 usuaris únics van realitzar 6.506 visites al streaming que va repartir, en total, 77.974 minuts de vídeo, i que va ser consultat des d’Espanya, Alemanya, Mèxic, Argentina, Xile, Perú, Colòmbia, Suïssa, Regne Unit i França.
En fi, tot un èxit que ha desbordat qualsevol previsió que no pot més que animar-nos per començar a pensar ja en el CDigital 2011.
¿T’animas a ajudar-nos?
















