El nou entorn dels mitjans: comunicar entre l’abundància. Nous mitjans?
“Un de cada set periodistes ha perdut el seu lloc de treball l’any 2009. La previsió és que a final d’any siguin 1 de cada 5”, amb dades com aquestes començava l’Ignasi Escolar la seva intervenció a la taula “El nou entorn dels mitjans: Comunicar entre l’abundància. Nous mitjans?”. Amb ell, Janquim, periodista del 3cat24, Pau Llop, emprenedor social i responsable de Bottup.com, Albert Jordana, de VOTV, moderats per Silvia Cobo, han repassat la situació que viuen els mitjans de comunicació en l’actualitat.
Micro pagaments, crisis publicitària, edicions de pagament. Durant la primera part de la taula s’han repassat molts punts que han estat tractats a l’inici en la intervenció d’Escolar, que ha presentat un escenari inicial molt negatiu a nivell empresarial tot i que animava a reinventar els mitjans. Janquim, per la seva part, ha repassat la situació que viuen, en especial en el que ell ho està vinculat, el portal 3cat24.cat. desprès d’això, i de manera contundent, Janquim ha aportat una sèrie de millores o punts en els que el periodisme pot encara progressar, fet que a suscitat un gran interès per part de la taula i els assistents.
Albert Jordana ha intentat introduir com viu aquesta situació de canvi i revolució des d’un mitjà local, com és VOTV, i com s’estableix una relació diferent amb la seva audiència, de major proximitat, diferent i amb el pas al TDT. Finalment, i abans d’iniciar-se el debat, Pau Llop ha donat la seva visió com a “emprenedor social” i una mirada diferent cap al periodisme, més enllà del negoci, reflexionant cap a un mitjà com a ONG on es desfacin les cadenes del negoci. “Els periodistes hem de tornar a preocupar-nos per la gent i no per la industria que tenim darrera”, afirmava.
















